• دوشنبه 1 اردیبهشت 1399
  • --
روش تشخیص سئو منفی-سئو منفی سایت
کد مقاله: 69

اولین قدم در مبارزه با SEO منفی این است که بدانید کدام موارد از سئو منفی سایت شما را درگیر کرده است. هنگامی که مشخص شد سایت شما تحت تاثیر سئو منفی است،


اولین قدم در مبارزه با SEO منفی این است که بدانید کدام موارد از سئو منفی سایت شما را درگیر کرده است.

هنگامی که مشخص شد سایت شما تحت تاثیر سئو منفی است، می‌توانید برای رفع این مشکل اقدام کنید. این اتفاق نباید برای کسب‌وکار شما حکم مرگ داشته باشد. البته مشخص کردن یک فعالیت منفی سئو ممکن است سخت‌تر از چیزی باشد که به نظر می‌رسد.

این مقاله به شما کمک خواهد کرد تشخیص دهید که آیا وب سایت شما تحت‌تاثیر SEO منفی قرار گرفته‌ است یا خیر تا بتوانید زمان بیشتری را صرف هدف مهم‌تر که برطرف کردن آن است کنید.

سئو منفی چیست؟

سئو منفی هر گونه فعالیتی است که با تاثیر منفی بر رتبه‌بندی موتور جستجو روی یک URL خاص تعریف می‌شود.

گوگل ادعا می‌کند که فضای امنی برای شناسایی و توقف فعالیت‌های منفی SEO ایجاد کرده است و در نتیجه آن‌ مسئولیت هر گونه فعالیت منفی که ممکن است در این شبکه امن اتفاق بیافتد را قبول نمی‌کند. و حتی گوگل قربانیان سئو منفی را تشویق می‌کند تا با مدیر وب سایت ارتباط برقرار کرده و این مشکل را حل کنند.

این بیانیه رسمی گوگل درباره SEO منفی است.

متاسفانه، اگر کسی واقعاً قصد آسیب زدن به سایت شما را داشته باشد، شانس او برای دسترسی به سایت شما بسیار کم است،

این یک گام ارزشمند است، اما روش‌های موثرتری برای انجام این کار وجود دارد.

آموزش سئو سایت

آموزش سئو سایت و تکنیک های سئو سایت در نیکمت آنلاین

چگونه فعالیت‌های سئو منفی را شناسایی کنیم؟

۱. آیا یک افت ناگهانی در ترافیک جستجوی شما وجود دارد؟

اگر پاسخ بله باشد و شما هیچ تغییری در خود ایجاد نکرده‌اید، این می‌تواند یک پرچم قرمز باشد.

دقت کنید که بررسی‌های تجزیه و تحلیل سایت به طور مرتب و دقیق انجام شوند. تا بتوانید هر تغییری را قبل از اینکه به سایت شما بیش از حد آسیب برساند شناسایی و برطرف کنید.

 

۲. آیا گوگل به شما پیامی ارسال می‌کند که می‌گوید شما بر خلاف قوانین آن فعالیت می‌کنید؟

این راهی بسیار ساده برای فهمیدن این است که آیا کسی از تاکتیک‌های سئو منفی علیه شما استفاده می‌کند یا نه.

اگر شما یک پیغام اشتباه از Google پیدا کنید که شبیه تصویر زیر باشد، بنابراین کسی فعالیت منفی سئو را برای سایت شما انجام داده است.

تصویر زیر، یک جریمه برای لینک‌ها را مشخص می‌کند، اما پیغام اشتباهی که دریافت می‌کنید می‌تواند برای هر تعداد از مجازات‌های دیگر متفاوت باشد.

کنسول گوگل اولین جایی است که شما می‌توانید بررسی کنید که آیا مشکلی در سایت شما وجود دارد یا نه.

اگر سایت شما هک شده باشد، گوگل به شما اطلاع می‌دهد.

سئو منفی

۳- در رتبه‌بندی کلمات کلیدی شما یک مورد کوچک وجود دارد؟

بررسی دوباره رتبه بندی کلمات کلیدی یک فعالیت خوب در سئو است. و در موقعی که اتفاقات منفی برای سایت میافتد خیلی کمک کننده است.

اگر یک روز متوجه شوید که یکی از کلمات کلیدی شما در رتبه‌بندی‌ها به طور قابل‌توجهی کاهش‌یافته است, احتمالاً مشکلی وجود دارد.

امیدوارم از یک ابزار ردیابی رتبه قابل‌اعتماد برای پی‌گیری موقعیت خود استفاده کنید تا بتوانید تغییرات عجیب را به راحتی شناسایی کنید.

 

3- آیا در بک لینک‌های شما مانعی وجود دارد؟

شما باید با همان نظمی که کلمات کلیدی خود را کنترل می‌کنید, بک لینک‌های خود را زیر نظر داشته باشید, و اگر در طول زمان مشخصی تغییر قابل‌توجه در کیفیت آن‌ها زا دیدید, این می‌تواند نشانه ي سئو منفی باشد.

استفاده از ابزاری که به شما این امکان را می‌دهد که بک لینک‌ها را تحت نظر داشته باشید و حتی تغییرات را به صورت ایمیل برای شما ارسال کند بسیار مهم است, بنابراین شما باید بتوانید به سرعت و به راحتی هر مشکلی را شناسایی کنید.

اگر نوتیفیکیشن دریافت می‌کنید که می‌گوید " شما صدها لینک جدید دریافت کردید, قطعاً باید قبل از اینکه این لینک‌ها به سایت آسیب برساند اقدامی کنید.

 

۵- بهتر است بدانید که لینک‌های بلاک شده نمایش داده نمی‌شوند.

ممکن است در مواردی ابزارها کمک کننده نباشند. برخی از سایت‌ها ابزارهایی مثل Moz و Ahrefs را مسدود می‌کنند.

اگر تنها این نوع منابع را بررسی کنید, هنوز هم می‌توانید از لینک‌های خطرناک چشم‌پوشی کنید.

اینجا جایی است که کنسول جستجوی گوگل می‌تواند مفید باشد.

در کنسول جستجوی گوگل شما گزارشی را خواهید یافت که تمام لینک‌ها را به وب سایت شما ارائه می‌کند.

شما باید لینک‌هایی را بررسی کنید که مشکوک به نظر می‌رسند و به اندازه سایر لینک‌ها درباره‌ی آنها اطلاعات ندارید.

با استفاده از Google Analytics، می‌توانید گزارش ترافیک ارجاعی را چک کنید تا ببینید که کدام وبسایت‌ها می‌توانند کاربران را به وب سایت شما هدایت کنند.

شما می‌توانید هر موردی را که به نظر عادی نمی‌رسد به صورت دستی مسدود کنید. تا متوجه شوید مشکل از سایت شما است یا سئو منفی روی آن تاثیر گذاشته است.

آموزش سئو بک لینک سازی

۶- آیا تا به حال در بک لینک‌ها کاهش داشته‌اید؟ حمله سئو منفی به بک لینک ها

همچنین به هر موردی در پروفایل backlink خود توجه کنید. زمانی که ارتباط برقرار می‌شود، Fluctuation طبیعی است، اما اگر به برخی از لینک‌های ارزشمندی که شما به دست آورده‌اید موردی دارند، بهتر است دلیل آن را بفهمید و برطرف کنید.

سئو منفی شامل درخواست‌هایی برای حذف بک لینک‌ها نیز می‌شود. اگر اخیرا لینکی حذف شده است، به وبسایت بروید و علت حذف آن را بفهمید.

اگر علت این بود که آنها می‌خواستند آن لینک را حذف کنند شما می‌توانید آدرس آن سایت را بدست بیاورید. شما هچنین می‌توانیدبه سایت‌های مشابه خود که با آنها ارتباط دارید، اطلاع بدهید تا به چنین درخواست‌هایی از سئو منفی پاسخی ندهند و آن را نادیده بگیرند.

 

۷. آیا محتوای شما همه جا نمایش داده می‌شود؟

scraping محتوا، محتوای اصلی شما، کلمه به کلمه دریافت می‌کند و در وبسایت‌های دیگر نمایش می‌دهد. این یک روش آسان برای هر کسی است که بخواهد با سئو منفی به شما حمله کند.

اگر این کار به درستی انجام شود، مزایای زیادی برای سندیکا مطالب در سطح بالا و سایت‌های مرتبط وجود دارد.

گوگل دستورالعمل‌هایی را در مورد این که چطور مطمئن شوید که به وب سایت خودتان آسیب نخواهید رساند، ارائه می‌دهد. آن‌ها توصیه می‌کنند که یک لینک به مقاله اصلی داشته باشید.

شما همجنین می‌توانید درخواست کنید که محتوای شما فقط در سایت‌های سطح بالا و مرتبط قرار بگیرد.

چرا این موضوع مهم است؟

گوگل به کاربران نشان می‌دهد که کدام محتوا باید رتبه بگیرد و در نتایج جستجو کدام محتوای اصلی شماست. بنابراین سندیکا را با دقت انتخاب کنید.

به همین دلیل است که به عنوان یک تاکتیک سئو منفی، می‌تواند بسیار موثر باشد. چون یک کپی مشابه می‌تواند باعث شود تا در رتبه بندی سایت‌های دیگر شما از درو خارج کنند.

اگر متوجه یک مورد در صفحه‌ای خاص از وب سایت خود باشید، استفاده از ابزاری مانند Copyscape به شناسایی هر تکراری از محتوای شما که ممکن است در وب سایت‌های دیگر وجود داشته باشد، کمک خواهد کرد.

 

۸- یک حسابرسی اصولی برای سایت خود ایجاد کنید.

اگر هیچ تغییرات عمده‌ای را در هر کدام از مناطق ذکر شده در بالا مشاهده نکرده اید (یا حتی اگر داشته باشید) اما احساس می‌کنید که چیزی درست نیست، یک حسابرسی اساسی از سایت خود انجام دهید تا ببینید در گوگل چطور به نظر می‌رسد.

شما می‌توانید این کار را با یک سایت انجام دهید: جستجو در گوگل (به عنوان مثال، سایت: example.com).

برای مثال، برای هدف، آن‌ها سایت را تایپ می‌کنند: target.com.

سپس گوگل باید با لیستی از صفحات از دامین شما باز گردد.

از بهترین داوری خود برای ارزیابی این صفحات استفاده کنید و به دنبال چیزی باشید که به نظر مشکل دار می‌رسد.

آیا تمام صفحات فهرست‌ شده را می‌شناسید؟

آیا صفحاتی از قلم افتاده‌است؟

آیا هیچ کدام از صفحات شما در رده‌بندی‌های خود تنزل رتبه داده‌اند؟

اینها پرسش‌های مفید هستند که باید از خودتان بپرسید.

اگر پاسخ به هر یک از آن‌ها "بله" باشد، پس شما می‌توانید قربانی یک فعالیت منفی سئو باشید.

نتیجه گیری

دانستن اینکه شما تحت‌تاثیر سئو منفی قرار گرفته‌اید، اولین قدم در بهبود این مشکل است. تعدادی از ابزارها برای کمک به شما در شناسایی و حل فعالیت‌های منفی سئو در دسترس هستند.

دلیلی برای ترسیدن وجود ندارد.

زمانی که به وب سایت خود نظارت داشته باشید و امنیت آن را بالا ببرید، هیچ مشکلی نخواهید داشت، کمی بیشتر زمان بگذارید تا دچار سر درد نشوید و با سئو منفی سر و کار نداشته باشید.


مقالات مرتبط:

دیدگاه کاربران: